Koje su to najčešće pogreške poduzetnika početnika
- 23/05/2024
- admin
- 0
Neki od razloga su odlična, inovativna ideja, nekima bijeg od sadašnjeg posla ili spas od nezaposlenosti, a neki jednostavno žele biti sam svoj gazda i kreću u otvaranje svog obrta ili firme kako bi ostvarili dugo sanjanin san. Statistika kaže da u prvih pet godina poslovanja propadne više od 80% poduzetnika početnika. U čemu griješe, što rade krivo? Razgovarali smo s poslovnom savjetnicom Kristinom Androlić na tu temu.
Nakon višegodišnjeg iskustva, od toga devet godina vlastitog poduzetništva, održanih brojnih edukacija i seminara za poduzetnike i savjetovanja poduzetnika, mogu izdvojiti nekoliko ključnih stvari u kojima poduzetnici početnici najviše griješe na samom početku poslovanja:
- Nisu dovoljno istražili tržište na kojem žele poslovati
- Nemaju realan poslovni plan
- slušaju ljude koji nemaju veze s poduzetništvom (obitelj, prijatelji, neprijatelji, poznanici…)
- nisu svjesni svojih (ne)ograničenih resursa (znanja, vremena, novca i drugo)
- ne poznaju dovoljno prilike i trendove na tržištu
- nemaju razrađenu target skupinu kupaca (zamka: svi su moju kupci)
- smatraju da je njihova ponuda, proizvod, usluga jedinstven/a i da nemaju konkurenciju (precijenjuju se!)
- nisu svjesni rizika koji su realni i postoje
- nemaju dostatna znanja o vođenju financija
- smatraju da će netko financirati dobru ideju, a ne razumiju da je uvijek stvar vlastite akcije
- nisu dovoljno proaktivni
- nemaju dovoljno znanja o prodaji ili ju ne žele raditi (prodaja se ne događa sama od sebe)
- smatraju da im ne treba web, promocija i slično
Neke od grešaka su čisto financijske prirode i načina upravljanja novcem.
Kako si poduzetnici mogu pomoći?
- korištenje digitalnih alata i usluga već kod osnivanja poduzeća
- dodatne edukacije, što besplatne, što plaćene, jer investiranje u znanje, uvijek se isplati
- networking u grupama, skupovima gdje se kreću njihovi kupci, poslovni partneri ili ljudi od kojih mogu učiti
- detaljna analiza stanja
- analiza tržišta, kupaca, konkurencije putem dostupnih alata, servisa, interneta, istraživanja
- praćenje cashflowa
- definiranje promotivno prodajnih akcija, koje si mogu priuštiti
- izračun točke pokrića i prije početka poslovanja
- realno definiranje cijena te procjena prihoda i rashoda
- poznavanje trajanja vlastitog poslovnog ciklusa (od ulaznih troškova do naplate)