• Programi
    • Stručnjak za EU fondove
    • EU fondovi za početnike
    • Kako do novca iz EU fondova u 7 koraka?
  • E-priručnici
    • Izrada poslovnog plana
    • Kako do novca iz EU fondova?
    • 12 Ključnih elemenata za uspješnu provednu sufinanciranog projekta iz EU fondova
  • Online tečajevi
    • Osnove EU fondova
    • Faze analize
    • Faza planiranja projekta
    • Popunjavanje projektne prijave
    • Osnove provedbe projekta
    • Postupak nabave s javnom objavom za NOJN-ove
    • Financijske korekcije i kako ih izbjeći
    • Jednostavni koraci za povećanje prodaje
    • Korištenje ChatGPT-a za pisanje projektne prijave
    • Naučite samostalno izraditi poslovni plan
    • Naučite izračunati točku pokrića
    • Iskoristite krizu kao priliku za razvoj
  • Webinari
  • O nama
    • Blog
    • U medijima
  • Kontakt
Intellego edukacije

Aktualno:

  • E-priručnik 12 Ključnih elemenata za uspješnu provednu sufinanciranog projekta iz EU fondova E-priručnik: 12 elemenata za uspješnu provedbu EU projekata 99,00 €

Istraži tečajeve:

  • E-priručnik 12 Ključnih elemenata za uspješnu provednu sufinanciranog projekta iz EU fondova E-priručnik: 12 elemenata za uspješnu provedbu EU projekata 99,00 €
  • E_prirucnik_Kako_Do_novca_iz_EU_Fondova E-priručnik: KAKO DO BESPOVRATNOG NOVCA IZ EU FONDOVA? - korak po korak 99,00 €
  • E-PRIRUČNIK_izrada_poslovnog_plana E-priručnik: IZRADA POSLOVNOG PLANA - nauči samostalno 99,00 €
    • Programi
      • Stručnjak za EU fondove
      • EU fondovi za početnike
      • Kako do novca iz EU fondova u 7 koraka?
    • E-priručnici
      • Izrada poslovnog plana
      • Kako do novca iz EU fondova?
      • 12 Ključnih elemenata za uspješnu provednu sufinanciranog projekta iz EU fondova
    • Online tečajevi
      • Osnove EU fondova
      • Faze analize
      • Faza planiranja projekta
      • Popunjavanje projektne prijave
      • Osnove provedbe projekta
      • Postupak nabave s javnom objavom za NOJN-ove
      • Financijske korekcije i kako ih izbjeći
      • Jednostavni koraci za povećanje prodaje
      • Korištenje ChatGPT-a za pisanje projektne prijave
      • Naučite samostalno izraditi poslovni plan
      • Naučite izračunati točku pokrića
      • Iskoristite krizu kao priliku za razvoj
    • Webinari
    • O nama
      • Blog
      • U medijima
    • Kontakt
  • info@intellego-edukacije.hr
  • +385 91 1355 285
Intellego edukacije
Intellego edukacije
  • Programi
    • Stručnjak za EU fondove
    • EU fondovi za početnike
    • Kako do novca iz EU fondova u 7 koraka?
  • E-priručnici
    • Izrada poslovnog plana
    • Kako do novca iz EU fondova?
    • 12 Ključnih elemenata za uspješnu provednu sufinanciranog projekta iz EU fondova
  • Online tečajevi
    • Osnove EU fondova
    • Faze analize
    • Faza planiranja projekta
    • Popunjavanje projektne prijave
    • Osnove provedbe projekta
    • Postupak nabave s javnom objavom za NOJN-ove
    • Financijske korekcije i kako ih izbjeći
    • Jednostavni koraci za povećanje prodaje
    • Korištenje ChatGPT-a za pisanje projektne prijave
    • Naučite samostalno izraditi poslovni plan
    • Naučite izračunati točku pokrića
    • Iskoristite krizu kao priliku za razvoj
  • Webinari
  • O nama
    • Blog
    • U medijima
  • Kontakt
0

Košarica

PRIJAVI SE

Naučite izračunati vrijednost svog brenda

  • 23/05/2024
  • admin
  • 0
value_brand

Prvo da riješimo što je brend? 

Brend je tržišni identitet poduzeća/organizacije. On predstavlja poduzeće, čime se bavi, kakva je kvaliteta usluge/proizvoda, ugled te čak i vjerodostojnost onoga što poduzeće predstavlja.

Pitanje je kako napraviti prepoznatljivi brend? 

Razvijanje brenda podrazumijeva uz jedinstven naziv i logotip. Uz osmišljavanje jedinstvenog imena i logotipa, potrebno je proći sljedeće faze:

  • Analiza tržišta –  upoznavaju se navike, potrebe i očekivanja potrošača od određenog proizvoda/usluge. Osim što se baca fokus na potrošače, proučava se konkurencija  kako bi se naš brend bolje pozicionirao na tržištu.
  • Izgradnja brenda – započinje pozicioniranjem brenda na tržištu, tj. isticanje i izdvajanje od konkurencije. Zatim slijedi stvaranje imidža brenda, a to je emocionalna asocijacija u svijesti potrošača što je cilj imidža- pozitivna slika brenda. Naposljetku se određuje ciljana skupa, ustvari određuje se tip ljudi kojima je namijenjen proizvod/usluga, npr. spol, razina obrazovanja, uvjerenja,vrijednosti….
  • Verbalni identitet- smatra se određivanje imena i slogana brenda, a najbolje je da ime bude što kraće da bude pamtljivo.
  • Vizualni identitet – podrazumijeva logotip po kojem se brend prepoznaje

 

Slijedi glavno pitanje, kako se izračunava vrijednost brenda?  

Vrijednost brenda može se izračunati na 3 načina, tj. postoje 3 metode kojima se vrednuje nematerijalna imovina.

Metoda troška

Gledaju se troškovi koji su povezani s razvojem brenda i imaju utjecaj na samu vrijednost brenda

3 koraka:

Određivanja vijeka trajanja troškova povezanih s razvojem i izgradnjom branda

Prikupljanje podataka o troškovima branda koji se kapitaliziraju kao imovina i onda amortiziraju

Korištenje linearne amortizacije

Metoda relativnog vrednovanja

Temelji se na vrijednosti brenda kako tržište određuje društva s brendom i bez njega

Pretpostavka ovog modela je da su društva uvrštena na burzu, ustvari ovaj model promatra dva društva koja produciraju proizvode približnih kvaliteta i koriste se multiplikatori vrijednosti oba društva – EV/EBIT, EV/EBITDA

Formula:

Vrijednost brenda = [(EV/VARIJABLA) DRUŠTVO BREND-(EV/VARIJABLA) DRUŠTVO BEZ BRENDA] X VARIJABLA CILJANOG DRUŠTVA

EV – ekonomska vrijednost, VARIJABLA – EBITDA ili EBIT

  1. DCF metoda
  • Metoda diskontiranih novčanih tokova temelji se na izolaciji utjecaja branda na novčane tokove društva 
  • uspoređuju se dva društva od kojih je jedno s brendom i jedno bez
  • Koriste se relativni pokazatelji, a ne apsolutni kao kod metode relativnog vrednovanja
  • 3 koraka:  
  1. Procjena vrijednosti društva s prihodima i operativnom maržom koja se ostvaruje na proizvodima ili uslugama s brendom
  2. Procjena vrijednosti društva s prihodima i operativnom maržom koja se ostvaruje na proizvodima ili uslugama bez brenda
  3. Utvrđivanje razlike sadašnje vrijednosti novčanih tokova društva s brendom i društva bez brenda

Formula:

VRIJEDNOST BRENDA = EV EBITDA marža društva s brendom – EV EBITDA marža društva bez   brenda

DCF metoda koristi i metodu dodatnog povrata i to kada se ne može pronaći usporedno društvo bez brenda.

Formula:

DODATNI POVRAT = ROIC društva – WACC društva (ROIC = EBIT / INVESTIRANI KAPITAL)

Koju god metodu koristili za određivanje vrijednosti brenda, važno je za napomenuti da je brend važan te da ima veliki utjecaj. Brendom se osigurava konkurentska prednost te se stvara čvrsta veza s potrošačima koja rezultira njihovom lojalnošću.

 

Ako pak želite saznati više o zaštiti brenda, preporučamo članak Zaštita brenda.

 

Tekst: Jasmina Papec za mentorica.biz

Tags: kako izračunati vrijednost brendavrijednost brenda
  • Previous Mikro, mala i srednja poduzeća (MSP) imaju brojne pogodnosti
  • Next Načela, ciljevi i vrijednosti EU kojih se treba pridržavati

O meni

Kristina_Androlic (19)

Moje ime je Kristina Androlić, sveučilišni sam specijalist ekonomije. Diplomirala sam na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, a kasnije završila i poslijediplomski stručni studij „Poduzetništvo i EU fondovi“.

Već 10 godina radim kao expert i savjetnik u području pripreme i provedbe EU projekata, autor sam digitalnog sadržaja za poduzetnike te edukator u različitim temama koje pokrivaju poslovanje i poduzetništvo.

Iza sebe imam više od 25 godina radnog iskustva u različitim poduzećima, od mikro do korporacije od nekoliko tisuća zaposlenika.

Upravo rad u realnom sektoru dao mi je potrebna znanja i iskustvo koji su baza za moja predavanja i seminare.

Istraži edukacije:

  • Iskoristite krizu kao priliku za razvoj (1) Tečaj: Iskoristi krizu kao priliku za rast 75,00 € Izvorna cijena bila je: 75,00 €.50,00 €Trenutna cijena je: 50,00 €.
  • Naučite izračunati točku pokrića Tečaj: Zašto je važna točka pokrića za poslovanje 75,00 €
  • Tečaj- Nauči samostalno izraditi poslovni plan Tečaj: Naučite samostalno izraditi poslovni plan 75,00 €
  • Korištenje ChatGPT-a za pisanje projektne prijave Tečaj: Danas lakše pisanje projektnih prijava uz ChatGPT 75,00 €
  • Tečaj Jednostavni koraci za povećanje prodaje Tečaj: Jednostavni koraci za povećanje prodaje 75,00 €

Prijavi se na newsletter:

Kategorije:

  • EDUKACIJA O NOVCU
  • EU FONDOVI
  • KRIZNI MENADŽMENT
  • Nekategorizirano
  • OBRTNA SREDSTVA
  • POKRETANJE POSLOVANJA
  • PROJEKTNA PRIJAVA
  • UPRAVLJANJE NOVCEM

Odaberi tekst prema pojmu:

analiza bez dugova break-even point ciljevi i vrijednosti EU edukacije Eu eu fondovi EU projekt faza analize faza planiranja projekta financijske korekcije GBER indeks (npr. rasta) expert informacije kako izbjeći financijske korekcije kako izračunati vrijednost brenda kristina androlic kriza kao prilika za razvoj KRIZNI MENADŽMENT mali poduzetnici mentoricabiz najčešće greške NOJN novac obrazovanje osnove poduzetnici početnici pogreške poduzetnika pokretanje poslovanja postupak nabave prodaja provedbe projekta savjetnik tečaj Tečaj: Popunjavanje projektne prijave Tko su MSP-ovi točka pokrića Treba li uprava zaposlenicima otkrivati svoje planove? upravljanje novcem učilište vrijednost brenda web zablude Znate li što predstavlja kratica GBER? škola

Prijavi se na newsletter!

Posljednji petak u mjesecu Vam šaljem samo najvažnije novosti o edukacijama i otvorenim EU natječajima.
Intellego edukacije
  • E-priručnik (3)
  • Nekategorizirano (4)
  • Programi (3)
  • Tečaj (12)
  • Moj račun
  • Najčešća pitanja
  • Uvjeti i odredbe
  • Pravila o privatnosti
  • Marofska 16A, Kućan Marof 42000 Varaždin Hrvatska
  • +385 91 1355 285
  • info@intellego-edukacije.hr
  • +385 91 1355 285

Copyright 2024 Intellego Edukacije. Sva prava pridržana.

Pošaljite WhatsApp poruku

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok